July 02, 2014

Sos Pesto clasic/ Pesto Sauce



Intre torturi si servici, nu imi ramane foarte mult timp liber, dar in fiecare primavara imi fac timp pentru putin gradinarit. In curte intre flori este locul meu preferat sa beau cafeaua dimineata sau sa iau o pauza cu fetele. Majoritatea sunt ghivece si cosuri de flori, dar am printre ele si cateva ierburi aromatice. Menta este in siguranta intr-un colt de gradina in pamant, fiind mai rezistenta peste iarna, iar in ghivece am cimbrisor, rozmarin si busuioc.

Busuiocul, la a doua "recolta" pe anul acesta, este ingredientul principal in sosul pesto. Mai putin obisnuita cu cativa ani in urma cu mancarea de culoare verde, am ajuns sa ma "indragostesc" de ea, dupa ce am mancat salsa verde si sosul pesto.
De o aroma si gust deosebit, pesto este foarte bun cu paste, peste o salata caprese cu rosii si mozzarella proaspata, sau chiar numai intins pe paine pentru un mic dejun rapid.

Un mic sfat pe care l-am aflat despre cresterea busuiocului si mi-a folosit: cand incepe sa faca flori, frunzele busuiocului incep sa fie amare, asadar rupeti varfurile cu flori de cum incep sa apara, asta va stimula cresterea de ramuri noi de la baza plantei.



Ingrediente:
 
2 cups (cani*) frunze de busuioc proaspete ~ aprox 70 gr
2 catei de usturoi
1/4 cup (cana) seminte de pin ~ aprox 30 gr
1/2 cup (cana) ulei de masline extra virgin ~ 120 ml, plus ulei pentru a acoperi sosul pentru pastrare
sare si piper proaspat macinat, dupa gust
1/2 cup (cana) parmesan, proaspat ras preferabil

*cana - folositi o cana de ceai, cantitatile nu trebuie sa fie exacte

Intr-un robot de bucatarie, tocati frunzele de busuioc, usturoiul si semintele de pin. Cu robotul mergand, adaugati treptat uleiul, pana cand tot este adaugat. Adaugati sare, piper si parmesan si procesati din nou in robot. Gustati pentru sare si piper, aveti in vedere ca parmesanul este si el sarat.
Daca nu il folositi imediat, transferati sosul intr-un borcan care se inchide ermetic si adaugati ulei de masline sa acopere bine sosul, asta va impiedica oxidarea. Se pastreaza in frigider pana la o saptamana.

Pentru paste cu sos pesto, fierbeti pastele in multa apa sarata, conform instructiunilor de pe pachet. Scurgeti pastele si adaugati sosul peste pastele fierbinti. Adaugati dupa preferinta rosii cireasa jumatati, mozzarella si/sau parmesan.

Pofta buna!


3 comments:

coco said...

sunt mare amatoare, anul acest nu mi-a prins busuiocul in gradina, nu stiu de ce!

Andreea said...

Cred ca este usor de facut! Arata bine!

eM said...

Trebuie sa fie mare diferenta intre ce se gaseste in comert si sosul proaspat, facut acasa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails