December 10, 2011

Creme brulee cu dovleac/ Pumpkin creme brulee


Cred ca vi s-a intamplat sa gasiti o reteta care suna foarte interesant si parca ii si simtiti gustul, iar cand ati incercat-o ceva a fost in neregula, sau cine a scris reteta nu a dat toate indicatiile necesare. Mi s-a intamplat de cateva ori, si chiar cu retete ale bucatarilor celebri. Am auzit de creme brulee cu dovleac cu ceva timp in urma pe un blog (nu-i dau numele, este un blog american) si am incercat-o. Adevarul este ca am redus proportional cantitatile, dar instinctul meu mi-a cam spus de la inceput ca ceva nu merge. Dupa ce am scos creme brulee din cuptor, nu se inchegase deloc. Am incercat sa il dreg, dar a ajuns aproape tot la gunoi. Asa ca l-am facut din nou, reteta proprie, si a iesit foarte bun. Nu este foarte dulce, dar se compenseaza cu dulceata caramelului de deasupra.

Eu am folosit piure de dovleac cumparat, dar puteti folosi dovleac copt sau fiert si scurs de apa, si pisat foarte bine.
Creme brulee cu dovleac a fost al doilea desert pentru Ziua Recunostintei. Dupa cum va spuneam, pana cand am terminat pregatirile, se intunecase si de aceea fotografiile nu sunt foarte clare.

Cu ocazia asta, m-am echipat si cu o torta. Am cumparat un set, cu ramekins, si cand l-am desfacut acasa, in ramekine avea loc o lingura de compozitie si arzatorul arata cam firav, asa ca l-am returnat. Am mers la magazinul de unelte, de unde am luat o butelie mica (care este oricum necesara pentru a incarca o torta special) impreuna cu un arzator, si este perfecta. Daca va ganditi sa cumparati o torta fancy, ganditi-va de doua ori, puteti avea una mai buna si mai ieftina. Si va simtiti "super chef" cand o folositi :))

Ingrediente:

6 galbenusuri
1 ou
2 1/2 cups (500 ml) frisca lichida neindulcita
3/4 cup (cana) piure de dovleac
1/2 cup (100 gr) zahar, plus zahar pentru caramelizat
1/4 lingurita scortisoara
1/8 lingurita cuisoare pudra
1/8 lingurita ghimbir pudra
1/8 lingurita nucsoara macinata

Se incinge cuptorul la 150 grade Celsius (300 Fahrenheit). Pregatiti 6-7 vase de ceramica (ramekins), depinde cat de mari sunt, intr-o tava mai mare care poate tine apa.

Puneti frisca lichida pe foc mediu pana cand este incinsa si face bule pe margine, nu o lasati sa fiarba.

Bateti oul, galbenusurile si zaharul pana cand devin o crema. Adaugati dovleacul si condimentele si mestecati bine. Mestecand in continuu, adaugati frisca lichida fierbinte, cate putin odata, pana cand este toata incorporata. Strecurati compozitia si impartiti-o intre ramekinele pregatite. Turnati apa fierbinte in tava mare, cat sa ajunga la jumatatea ramekinelor. Acoperiti tava cu folie de aluminiu si intepati-o in cateva locuri cu varful unui cutit. Coaceti in cuptorul incins pentru 45-50 de minute. Va fi putin moale in mijloc, este ok, se va aseza dupa ce se raceste. Dupa racire, se poate pastra in frigider.

Inainte de servire, presarati un strat uniform de zahar deasupra si caramelizati zaharul cu o torta sau in broilerul de la aragaz (partea de jos, unde focul vine de sus).

Pofta buna!

2 comments:

Corina said...

Woow! Arata tare bine si imi place crema de zahar ars, asa ca nu zic nu!

Antonina Sofia Sociu said...

Ce dulcegarie grozava !! Am dovleac asa ca o voi incerca in week-end!! Tare ademenitor arata! pupici

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails