September 01, 2011

Ciorba romaneasca de rosii/ Romanian tomato soup


Copil fiind, nu eram foarte incantata cand mama spunea ce urmeaza in meniu: ciorba de rosii... Dar intre timp am mai crescut, gusturile s-au schimbat si cand am vazut Supa de rosii ca la bunica (a Craitei bunica :)) mi s-a facut asa pofta! Ce mare diferenta intre cum vedeam lumea cand eram copii si cum o vedem cand suntem adulti. Si nu numai din punct de vedere culinar.
Am adaptat putin supa, nu am avut de ajuns rosii proaspete si am folosit o conserva mica de rosii piure. Am adaugat si cartofi si paste, dar data viitoare o sa adaug probabil numai cartofi pentru ca a fost putin prea groasa sau am pus eu cam multe paste pentru lichid. In concluzie, o supa numai buna pentru vara sau pentru sfarsitul verii, de servit neaparat cu un ardei iute langa :)
Daca vreti sa folositi numai rosii proaspete, dublati cantitatea de rosii proaspete si omiteti conserva.

O alta supa delicioasa de rosii, ce o faceam acum un an: Supa crema de rosii coapte .

Ingrediente:

1 ceapa medie tocata
2 morcovi tocati
1 radacina de patrunjel tocata
1/2 cana ardei gras rosu tocat cubulete
3-4 linguri ulei
3 cartofi medii
aprox 400 gr rosii proaspete
1 conserva (200 gr) piure de rosii
3 cartofi taiati cubulete de aprox 2-3 cm
2 oua
fidea (o cana, optional)
o mana de patrunjel sau leustean tocat
sare si piper dupa gust
putina zeama de lamaie proaspata dupa gust

Pregatiti rosiile:
varianta 1: taiati rosiile pe jumatate apoi dati-le pe razatoarea mica, pana cand ramaneti numai cu coaja, pe care o aruncati
varianta 2: crestati rosiile sub forma de cruce la capatul opus coditei si puneti-le cateva secunde in apa fiarta. scotetile, curatati coaja si dati-le pe razatoarea mica
varianta 3 (nu se lasa cu dureri de mana): taiati rosiile bucati si dati-le prin blender sau robotul de bucatarie :))
In toate variantele, treceti piureul rezultat prin sita si aruncati semintele si cojile ramase.

Se incinge intr-o oala uleiul si se adauga ceapa, se caleste cateva minute, apoi se adauga morcovii, radacina de patrunjel si ardeiul. Se calesc bine pana cand incep sa se rumeneasca, apoi se pune piureul de rosii si conserva, daca folositi. Adaugati aprox 2-3 litri de apa, si sarati si piperati bine. Adaugati cartofii, aduceti la fierbere apoi dati focul mai mic si lasati sa fiarba pana cand cartofii sunt fierti, aprox 30 de minute. In cazul in care ciorba a scazut mult, mai adaugati putina apa. Adaugati fideaua daca folositi, lasati-o sa fiarba cateva minute, si gustati din nou pentru sare si piper. Potriviti cu putina zeama de lamaie daca va place mai acrisoara.
Bateti bine cu furculita cele 2 oua, puneti 2 linguri de ciorba peste oua, si bateti din nou. Cu cat puneti mai multa ciorba peste oua, cu atat zdrentele de ou vor fi mai marunte. Turnati ouale in ciorba fierbinte, mestecand putin cu furculita. Opriti focul si adaugati verdeata. Serviti fierbinte.

Sa va fie de bine!

13 comments:

Adela Zilahi said...

Super ciorbica, si mie imi place! Pupicei!

coco said...

de aia cu rosii coapte nu stiam ...

Cristina said...

Imi place!!!

Antonina said...

Delicioasa rau!! pupici

sarah said...

nu's eu cel mai mare fan al ciorbelor/supelor dar marturisesc ca arata foarte bine.pupicei

catkitchen said...

nici pe mine nu ma prea incanta in copilarie , iar acum as papa de numa , chiar ma gandeam pe saptamana viitoare ca trebuie sa fac !!!

FLORY said...

Cat imi place!Am sa prepar si eu zilele astea o supica de rosii!pupici!

Maya said...

Deci pe toti ne-a marcat supa, ciorba de rosii în copilarie! Arata fantastic!
Te pup!

Miha said...

Si noua ne place! Tocmai am terminat-o de mancat! ;)

Din bucataria mea said...

Arata super bine!!! Delicioasa! Pup!

TeoBucatar said...

Asa,Mihaela ca in Oltenia!Sanatoasa sa te curete de pacate.Mai am si eu o varianta,dar cand o sa-i vina vremea!Te pup dulce!

sara & Miki said...

Buna si racoritoare. Si tu si maya ... neaparat trebuie s-a fac si eu, ca mi-ati facut pofta. Week-end placut!

Mihaela said...

Adela, multumesc :)

Coco, cea cu rosii coapte este foarte buna, cand se coc in cuptor rosiile prind un gust si mai bun. Sper sa-ti placa!

Cristina, multumesc :)

Antonina, a fost delicioasa!

Sarah, desi nu le fac foarte des, cateodata simt nevoia sa mananc o ciorba :)

Catkitchen, asa e, cand eram copii numai de ciorba sa nu fi auzit :)

Flory, este foarte buna, sper sa iti placa!

Maya, multumesc :) Si supa ta de rosii arata super!

Miha, ma bucur, sa va fie de bine :)

Licuta, multumesc :)

Teo, asa e, ca in Oltenia, neaparat cu un tzar iute :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails