May 18, 2011

Madeleines cu migdale/ Almond flour madeleines


In aventura mea de "blogareala" (suna asa ciudat in romaneste) am cunoscut multe persoane interesante, dragute si de la care am avut ce invata. Una dintre ele este Ellie, de la "Home cooking in Montana" care m-a vizitat inca de la inceputuri si mi-a lasat intotdeauna mesaje incurajatoare. Iar blogul ei a fost tot timpul o inspiratie pentru mine. Chiar daca nu am facut toate retetele, Ellie mi-a dat idei si m-a facut sa gandesc "outside the box". Iar atunci cand am vazut la ea aceasta reteta de prajiturele/madeleines (poate va aduceti aminte primele mele madeleines) am stiut ca trebuie sa o incerc.

Combinatia de migdale macinate foarte fin si unt maroniu le-a dat o aroma aparte. Au fost delicioase si sunt perfecte pentru ceai, cafea si pentru petreceri.
Daca nu aveti forma de madeleines, le puteti coace in alte forme: de muffins sau de savarine, iar cum vara este aproape, le puteti adauga fructe mici (zmeura, afine) cum puteti vedea la Ellie.



Ingrediente:

113 gr (1 stick) de unt
100 gr (1 cup) migdale macinate*
200 gr (1 2/3 cups) zahar pudra
100 gr (3/4 cup) faina
1/2 lingurita praf de copt
3 albusuri
1 ou
1/2 lingurita extract de vanilie
zahar pudra pentru pudrat

* Puteti macina migdalele (eu le-am avut feliate si decojite) in robotul de bucatarie sau in blender. Robotul de bucatarie mi se pare ca nu le macina de ajuns de fin, si prefer sa le macin in blender. Lucrati cu blenderul in etape scurte si afanati des alunele cu o spatula, insistand pe langa lame, pentru a nu obtine o pasta.

Se incinge cuptorul la 180 de grade Celsius (350 Fahrenheit).

Se topeste untul intr-o craticioara si se lasa pe foc pana cand capata o culoare aramie-maronie si incepe sa miroase usor a nuci.  Se da deoparte si se lasa sa se racoreasca.

Intr-un bol se amesteca bine migdalele macinate, zaharul, faina si praful de copt. Se bat cu o furculita albusurile si oul, si se toarna peste amestecul de faina, se amesteca pana cand se incorporeaza. Se adauga extractul de vanilie si untul treptat, amestecand pana cand se incorporeaza.

Se ung cu unt topit formele de madeleines si se sterg cu un servetel, apoi se tapeteaza cu faina. Se pune compozitia in forme, cam 3/4 din forma. Se baga in cuptorul incins pentru 14-15 minute, pana cand se rumenesc usor pe margine, iar daca le atingi usor deasupra se simt tari.

Se servesc pudrate cu zahar. Pofta buna!

10 comments:

Alina---Explora Cuisine said...

Au o forma perfecta madeleneines-urile tale, felicitari! Ellie e o persoana minunata, si eu urmaresc blogul ei cu mare drag, mai ales ca are retete tot una si una :) Pupici si un sfarsit de saptamana placut draga mea!

Antonina said...

Perfecte !! Imaginile fac cat o mie de cuvinte.. gustul sunt convinsa ca e desavarsit.. Pupici si o zi frumoasa

pansy said...

tare frumos ti-au iesit !

Ana Maria Ciolacu said...

omgggg, sunt perfecteeee !!! <3<3<3
Vreau si eu... :)
Te pupic ! xoxooxo

Ellie said...

Just beautiful Mihaela! I am totally honored...so kind of you to try the recipe. Esti o scumpa.
Si mie imi face placerea sa te cunosc prin pasiunea noastra sa gatim si sa "bake"...ah, am uitat cum se zice bake:) in romaneste:).
Inca iti multumesc si eu pentru ca si tu mai incurajat mereu...
Ai un talent extraordinar... si eu invat de la tine...mereu!
Iti doresc o zi buna!

megi said...

The madeleines look lovely Mihaela and the photos are amazing!

Mihaela said...

As vrea sa incerc reteta asta. Micul dejun la mine e de tip frantuzesc, adica fursecuri sau chec, briose, croissant etc. Ce consistenta trebuie sa aiba aluatul? Albusurile se bat lejer am citit, deci nu le intepenesc?

Mihaela said...

Mihaela, ma bucur ca ti-a placut reteta mea. Albusurile se bat impreuna cu un ou cu furculita, deci nu vor fi spuma. Aluatul trebuie sa curga, dar sa nu fie foarte moale. Este important sa amesteci usor dupa ce adaugi faina (ingredientele uscate) doar pana ce totul este incorporat, fara a "bate". Sper ca iti plac si te mai astept sa imi spui cum ti-au iesit :)

Mihaela said...

Le-am facut, chiar daca nu scoici, cum sunt de fapt, ci in forme de muffins. Le-am pus si cate 3 mure proaspete. Foarte bune, o sa le repet. Vreau sa-mi spui despre Red velvet cake. Am facut si ca tort, dar si in forme individuale, tot ca muffins. Numai cu crema de branza? Acolo cum se fac, ce consistenta au? As incerca cu lemon curd.

Mihaela said...

Mihaela, multumesc ca ai venit inapoi si mi-ai spus cum ti-au iesit, cred ca au fost bune cu fructe in ele. Aluatul de la Red Velvet trebuie sa fie la fel, moale, ca un aluat de tort, asemanator cu cel de la Madeleines. Eu am facut numai cu crema de branza, pentru ca asta este reteta traditionala, cu lemon curd nu am lucrat niciodata. Cred ca lemon curd-ul ar sta bine intre straturile tortului, nu sunt sigura cum s-ar comporta la decorat. Succes :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails