May 19, 2011

Aripioare picante (sau nu) cu frunze de coriandru/ Cilantro spicy (or not spicy) wings


Imi plac mult aripioarele picante, cateodata le mananc prajite (la restaurant), dar cand le fac acasa prefer sa le fac la cuptor. Sunt la fel de bune (daca nu si mai bune) si de obicei le faceam dupa reteta postata cu ceva timp in urma: Aripioare picante. Am vrut sa variez si am vazut la Ellie aceasta reteta cu aripioare in saramura, apoi condimentate cu frunze de coriandru. Am variat putin, am sarit saramura si am facut o marinata pentru aripioare. Apoi am incercat si varianta picanta si varianta nepicanta, si le-am servit cu sos Ranch, la care i-am adaugat frunze de coriandru (cilantro), cu tulpini de telina si bucatele de conopida cruda. Au fost foarte bune, perfecte pentru o cina tarzie si un film.

Ingrediente:

8-10 aripioare intregi
o mana de frunze de coriandru (cilantro) tocat mare
3 catei de usturoi tocati
zeama de la o lamaie verde
3 linguri de ulei de masline
sare si piper dupa gust

Pentru sosul iute:

50 gr (1/2 stick) unt
1/2 cana sos iute (Luisiana, Franks sau Tabasco)

Cum se taie usor aripioarele, mod pe care l-am invatat de la Alton Brown:

- se pune aripioara pe tocator, iar cu un cutit ascutit se taie varful

- se strange aripa cu partea legata in sus, in mana stanga (daca sunteti dreptaci), si se cresteaza usor chiar in mijloc (cu grija va rog!)

- se pune aripioara pe tocator, si se taie cu cutitul urmand crestatura facuta mai inainte (se va taia chiar printre oase)


Se pune intr-un robot de bucatarie sau blender: coriandrul, usturoiul, zeama de lamaie verde, uleiul si piperul si se mixeaza pana cand avem o emulsie.
Aripioarele se dau cu sare (mie imi este mai usor sa aproximez cantitatea de sare), apoi se pun intr-un bol si se toarna sosul peste ele. Se amesteca sa fie acoperite bine de sos, se acopera cu folie de plastic si se lasa in frigider pentru 30 minute pana la 2 ore.

Intre timp se incinge cuptorul la 220 grade Celsius (425 Fahrenheit). Se unge bine o tava intinsa cu ulei sau cu spray non-stick (eu pun folie de aluminiu pentru o curatare mai usoara).

Se pun aripioarele in tava intr-un singur strat si se baga in cuptorul incins pentru 15 minute.

Intre timp, se topeste untul si se amesteca cu sosul iute.

Se scot aripioarele si se ung bine cu sosul iute (se pot intoarce) si se mai baga in cuptor inca 15-20 minute pana cand sunt rumenite bine. Daca nu va plac iuti, puteti "sari" peste sos si le lasati in cuptor 30-35 minute.

Pregatiti-va cu multe servetele si savurati-le. Iar conopida cruda cu sos ranch este un deliciu!

4 comments:

Craita said...

mi-ai facut o pofta,am sa fac si eu!

Ellie said...

Mihaela, I LOVE, LOVE chicken wings...and yours look soo good! Beautiful presentation.
Have a beautiful day!

Mihaela said...

Craita, sper ca imi spui cum au iesit :)

Ellie, thank you, I loved the cilantro aroma!

Magic of Spice said...

My son love hot wings and this sauce sounds delicious :) I should make them some this weekend :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails