April 02, 2011

Prajitura cu visine/ Sour cherry cake



Zilele astea am "mesterit" la cateva retete, care au iesit bune, dar pot fi si mai bune: Cupcakes Catifea Rosie (Red Velvet), o crema cu spanac si anghinare (Spinach and Artichoke dip) si un Ostropel de pui (ultimul a iesit super, dar nu i-am facut inca poze). Pana cand o sa perfectionez retete si o sa fac si poze, postez o reteta de prajitura cu visine pe care am facut-o mai demult.


Initial am cautat o reteta pe internet, si dupa ce am vazut vreo doua retete care nu prea m-au incantat, mi-am dat seama ca am reteta perfectionata chiar la mine pe blog, cea a Muffins-urilor cu afine. Reteta foloseste untul maroniu, unt topit si ars pana cand capata o culoare auriu-maronie si miros de nuci coapte (fara a fi lasat sa se arda). Ii da prajiturii o aroma delicioasa si o consistenta aparte, umeda si faramicioasa.


Eu am folosit visine din compot, dar se pot folosi visine sau cirese proaspete sau congelate (asigurati-va ca nu au samburi, ca e scump dentistul :)).


Ingrediente:


2 oua
1 cana de zahar (250 gr)
2 cani de faina (300 gr)
1 cana kefir (230 ml)
6 linguri unt topit pe foc mic pana cand devine maroniu (au ramas 50 ml)
2 lingurite praf de copt
un praf de sare
1 lingurita vanilie
1 lingurita coaja rasa de portocala sau lamaie
1 1/2 cana de visine din compot sau proaspete


zahar pudra pentru pudrat


Optional, visinele se pot insiropa in 3 linguri de rom si se lasa sa stea 15-20 minute.


Se incinge cuptorul la 200 grade Celsius (400 Fahrenheit). Se unge cu unt si se tapeteaza cu faina o tava de 24x24 cm.


Se bat ouale cu zaharul pana cand se topeste zaharul, apoi se adauga cu mixerul mergand untul maroniu racorit, kefirul, vanilia si coaja de lamaie sau portocala. Separat se cerne faina cu praful de copt si sarea si se adauga in amestecul de oua. Se mesteca usor pana cand este incorporat, fara a se mesteca prea mult.


Se toarna compozitia in tava pregatita. Visinele se scurg si se apasa in aluat din loc in loc. Se baga tava in cuptorul incins si se coace aprox 30 minute, pana cand o scobitoare introdusa in mijlocul prajiturii iasa afara curata.


Se lasa sa se raceasca, se taie cubulete si se pudreaza cu zahar.


Pofta buna!

5 comments:

Neli said...

Ce-ar mai merge acum cu o cafeluta !
Mai ales ca este ora potrivita...
Pup.

Mihaela said...

Si eu te pup, draga mea, si zau ca as bea o cafeluta acum cu tine :)

Mimmi said...

O prajitura rapida si foarte gustoasa.
Cu mare drag gazduiesc Dulce Romanie,luna aceasta.
Maine,ma ocup special de aceasta.
O seara placuta !

petronela said...

reteta asta imi aminteste de copilaria mea.. visinele, eheeei.... o voi incerca fara indoiala , numai bine si.. multumesc!! petronela

Mihaela said...

Petronela, sunt convinsa ca o sa iti placa prajitura, multumesc pentru mesaj :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails