October 21, 2010

S-a sunat adunarea la "Dulce Romanie"/ "Sweet Romania" Round-up

Toamna se numara bobocii... sau dovlecii daca vreti :)
In urma cu cateva saptamani mi-a venit ideea de a lansa o provocare intre bloggerii romani, pe care am numit-o "Dulce Romanie".
Ceea ce trebuiau sa faca cei care voiau sa participe era sa gateasca ceva cu dovleac si sa trimita pana pe data de 20 octombrie o poza si linkul retetei respective.
Ma bucur ca au fost cativa carora le-a placut ideea mea si au raspuns la provocare, si sper ca la urmatoarele provocari ideea sa fie imbratisata de si mai multi.
Ce castigam? Nimic material, numai ne cunoastem mai bine intre noi si vedem ce idei interesante gasim.

Primul care a raspuns a fost Bucatarul Maniac, pe numele lui, Cristian Borod din Arad. Maniacul a gatit o delicioasa Supa Crema de Dovleac potrivita pentru aceasta perioada. Binenteles, cu fotografia de rigoare :)



Doamna Elena Toma din Bucuresti, posesoarea Bucatariei Elenei, ne-a pregatit un Bostan copt, mai altfel. Numai bun pentru cei care sunt la dieta :)



Din Iasi, de pe blogul Alison's Trials, Simona Haliga a pregatit o Salata calda cu dovleac si fenicul. Cred ca se impaca destul de bine blandetea dovleacului cu ascutimea feniculului.



Lilly, din Torino, Italia, autoarea blogului "Lilly in the Kitchen" a gatit Gnocchi de Dovleac cu Sos de Gorgonzola. Foarte imbietori, o idee buna de mancare italiana facuta in casa.



Andreea, de pe blogul "Dimineti insorite" a facut o Crema de zahar ars cu dovleac. Andreea nu mi-a trimis e-mail asa ca nu stiu din ce oras este si nici nu a anuntat pe blogul ei despre provocare, asa ca daca citeste aici o rog sa ne spuna de unde este si sa posteze la reteta ei un mic anunt despre provocare.



Colega mea, Michelle Schaub din Chicago, atunci cand a auzit de provocare, a vrut sa faca un tort in forma de dovleac, mai ales ca sarbatoarea Halloween se apropie.



Pentru partea de jos a folosit tort simplu galben, iar pentru dovleac a folosit mix cumparat cu aroma de dovleac. Tortul din care a facut dovleacul l-a copt in 2 tavi bundt (din cele rotunde cu gaura in mijloc), iar pentru cotor a folosit un cornet de inghetata imbracat in ciocolata. A imbracat totul in crema amestecata cu diferite culori si a decorat totul in spiritul Halloweenului.

Crema:

200 gr zahar
50 ml apa
3 galbenusuri
250 gr unt
Esenta de vanilie

Se bat galbenusurile foarte bine. Se pune zaharul si apa pe foc pana cand se topeste zaharul (ajunge la temperature de 120 grade Celsius). Cu mixerul la viteza medie se toarna siropul in galbenusuri, fara a se turna pe palete. Se mareste viteza mixerului si se bate pana cand mixtura s-a racit. Treptat se incorporeaza untul la temperatura camerei si esenta de vanilie.

Furnicuta Boscodina a aflat tarziu de provocare, asa ca nu a avut timp sa pregateasca nimic inca, dar s-a oferit sa tina provocarea pe luna Noiembrie, asa ca ne vedem in Noiembrie aici.

Ce am facut eu? Am facut un Cheesecake cu Dovleac, la care nu i-am facut poze si am copt un dovleac mic de tip ghinda cu mere, nuci si merisoare. Reteta va fi intr-un post urmator.



Sa gatim cu placere pana data viitoare!

9 comments:

Anonymous said...

Foarte frumos si gustos!!!! As vrea sa am mai mult timp sa pot sa incerc toate retele astae minunate! ...poate curind :)
Good job Miha!

Mihaela said...

Multumesc draga, ma bucur ca iti plac :)

neli said...

Toate retetele arata extraordinar !
Mi-e pofta de niste dovleac copt ...

Lilly said...

Mi-a facut placere sa particip si sa cunosc astfel bloguri noi si retete interesante.Si mi-a facut placere sa colaborez cu tine.Lilly.

Mihaela said...

Neli, ce mai astepti, pune dovleacul in cuptor :)
Lilly, si eu ma bucur ca ai participat si sper la mai multe colaborari in viitor!

Andreea said...

Daca stiam, trimiteam si eu vreo 2 mai speciale cu dovleac :)Nu-i nimic, poate am mai multe sanse la astea cu nuci :)

pansy said...

acuma ca lansa boscodina challenge-ul ei am aflat si de tine si ma bucur.Imi pare rau ca nu am retete cu dovleac ca noua ne place doar cel clasic,la cuptor,iar mie si fiert.eu sunt nord ardeleanca la origine,asa ca nu ma omor nici dupa placinta cu dovleac.dar recunosc ca intr-o salata de toamna tarzie ar merge.oricum sunt deschisa experimentelor.chiar supa de dovleac trebuie sa fie buna fiind dulce.

Mari said...

Ce aroma de dovleac copt vine din prea fumaosa Romanie!
Felicitari pentru initiativa!

Mihaela said...

Andreea si Pansy, nu e timpul pierdut, dovleacul este numai inceputul si sper sa tina cat mai mult.

Mari, multumesc, si te mai astept pe aici :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails