June 20, 2010

Plachie de peste



Imi doream de mult o carte de bucate romaneasca, traditionala, si cumnata mea mi-a facut cadou cartea lui Radu Anton Roman, "Bucate, vinuri si obiceiuri romanesti". Nici ca ar fi fost ceva mai nimerit. In limbaj specific, Roman ia la rand toate regiunile tarii, explica retete si spune cu ce vin ar merge. Romanesc, binenteles. Ca sa nu zic ca saramura de pui a lui e la fel cum face mama. Ce imi lipsesc mie sunt ardeii uscati romanesti, sau "raci", ii coci putin pe plita, le rupi capatul si ii folosesti in loc de lingura. Cu niste mamaliga si pui din curte, sa te lingi pe degete...

Dar sa revenim din visare la plachia noastra. Ce ne trebuie:

1 peste mare, sau 2 mai mici, intregi si curatati
ceapa multa, pana la 1 kg, taiata solzisori
1 cana mica de vin alb (250 ml)
rosii coapte, 5-6 rosii, taiate felii rotunde
sare, piper, ulei
2 foi de dafin
eu am adaugat putin oregano si cimbru (thyme) si 2 catei de usturoi

Ceapa taiata solzisori, se pune intr-o tigaie la foc foarte foarte mic, cu 1 lingura de ulei, pana cand se inmoaie, fara sa se caleasca sau sa se arda (15-20 minute, ca nu e graba).



Intr-o tava se pune ceapa intr-un strat gros, usturoiul taiat feliute, foile de dafin, sare si piper, apoi se aseaza pestele, se pune si pe el sare si piper,



se presara cu ulei din plin, se toarna vinul, apoi se aseaza rosiile pe peste si pe langa.


Se mai dau si ele cu sare si piper, si oregano si se baga in cuptorul incins la 230 grade Celsius (450 Fahrenheit), si se tine acolo cam o ora, pana cand se imbina toate aromele si rosiile sunt rumenite.

Se serveste cu patrunjel tocat si cu o mamaliguta. Sa aveti pofta!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails