May 13, 2010

Tiramisu




Tiramisu in italiana inseamna "ridica-ma sus". Si te ridica, in al noualea cer :)

Am vazut pe net foarte multe retete de Tiramisu, care mai decare mai sofisticate, cu frisca si alte ingrediente. Am ajuns si pe youtube, unde am vazut cativa italieni facand Tiramisu simplu, "como la nonna il fare" (adica cum a facut bunica, aia italiana) cu oua, mascarpone, piscoturi si cafea. Asa l-am facut si eu (am la activ vreo 25 de tavi), cu reteta care este pe pachetele de piscoturi si pe cutiile de mascarpone. Si, fara sa ma laud, a iesit excelent!

Ingrediente:
40 -50 piscoturi (depinde cat e tava de mare)
500 ml cafea tare indulcita putin (rece)
2 linguri de cognac
5 oua
5 linguri de zahar pudra
500 de grame mascarpone
1 lingura de cacao pentru pudrat

Pentru o tava mai mica, se folosesc 100 gr mascarpone si o lingura de zahar pentru fiecare ou.

Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se bat cu 4 linguri de zahar pana cand se formeaza o crema si incepe sa se albeasca.


Se adauga mascarpone si se bate in continuare cu mixerul pana cand se incorporeaza si devine o crema fina. Aici adaug 2 linguri de cafea (care are deja cognac-ul in ea) si mai amestec pana cand se incorporeaza si cafeaua.


Albusurile se bat spuma, si se adauga lingura de zahar ramasa, pana cand sunt foarte tari. Se toarna peste crema de galbenusuri si se amesteca de sus in jos foarte usor.


Piscoturile se inmoaie in cafea foarte putin, si se aranjeaza in tava.

Se adauga 1/3 crema, se niveleaza si se continua cu al doilea strat de piscoturi.

Deasupra se pune restul de crema, se niveleaza si se pudreaza cu cacao. Se lasa cel putin 6 ore sau peste noapte in frigider inainte de servire.


Un pont pentru taiat torturile in general: cutitul trebuie sa fie scos din apa calda, si spalat dupa fiecare taietura.

2 comments:

Ligia said...

Tiramisu!!!!! I MISS Uuu..:)

Mihaela said...

Ligia, ma faci sa rad :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails