May 10, 2010

Salata de vinete



Toti romanii stiu cum sa faca salata de vinete. Este una din primele mancaruri pe care le-am facut singura pe la 16 ani. Si e simplu: vinete, maioneza si ceapa. Diferenta intre o salata de vinete reusita si una asa-si-asa este calitatea ingredientelor. Eu aleg vinete lungi si nu foarte groase (mama m-a invatat), coapte la foc deschis (au mai multa savoare decat cele coapte in cuptor), si fac maioneza de casa, cu galbenus de ou si ulei.

Deci, sa trecem la treaba: vinetele se curata, se inteapa de cateva ori cu varful cutitului, sa nu explodeze pe gratar (mi s-a intamplat).


Se coc pe foc mic, intorcandu-se pe toate partile, pana cand sunt coapte, atunci cand le apesi trebuie sa fie moi.

Se lasa sa se raceasca putin, se curata de coaja si se lasa sa se scurga pe un tocator cateva ore.

Dupa ce se scurs, eu le toc cu tocatorul de lemn. Daca sunt coapte bine ar trebui sa se poata toca usor cu lingura de lemn.

Se amesteca cu maioneza, ceapa tocata foarte marunt si sare dupa gust.

Salata de vinete cu rosii si branza, nici un hamburger nu poate sa o bata!

4 comments:

Adi said...

vai salivez :D
mi-e o pofta amu de salata de vinete a lui maică-mea... aș putea face și eu, da' parcă nu ar fi aceeași chestie :)

Mihaela said...

Daca poti, da o fuguta la mama :) As da si eu, din pacate nu pot, asa ca trebuie sa fac singura. Ce bine ne rasfata mamele, asa e? Oricat de mari am fi, ele ne-ar face toate poftele..

lindentea said...

The eggplant spread looks lovely, I would love to try it.

Mihaela said...

Lindentea, you should try it, it is a romanian dish, and it's as good as the ingredients are: homemade mayo and slow roasted eggplants.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails