May 25, 2010

Ciorba de porc cu varza



Am facut rost (nu pot sa spun cum ;)) de niste leustean, si cum nu mai vazusem demult, a trebuit sa il folosesc la ceva. Tot ceva romanesc, nu? Cea mai potrivita mi s-a parut ciorba cu varza, reteta de la mama, care a devenit una din favoritele sotului meu.

Ingrediente:
1 ceapa mai mare
1/2 varza taiata mare (proaspata sau murata)
1 morcov
1 tulpina de telina (eu nu am avut, dar daca aveti e foarte buna)
5-6 linguri rosii tocate (proaspete sau din conserva)
1 cana zeama de varza acra (in cazul in care folositi varza proaspata)
5-6 bucati de porc cu os
1 foaie de dafin
1 mana de taietei (optional)
verdeata: leustean, patrunjel, marar
2 linguri ulei



Intr-o oala mai mare se incinge uleiul si se caleste ceapa tocata pana cand se inmoaie putin, se adauga morcovul tocat si telina, varza si 2 cani de apa. Se potiveste de sare si piper, cand incepe sa fiarba, se adauga foaia de dafin, carnea,

si se mai pune apa sa se acopere bine carnea. Se lasa sa fiarba la foc mic aprox 1 ora, adunandu-se spuma formata. Pe la jumatatea timpului se adauga zeama de varza. Se adauga rosiile si se mai lasa sa mai fiarba inca 15-20 minute pana cand carnea este bine fiarta si se desface de pe os. Intre timp se mai potriveste de sare si se mai adauga apa daca este nevoie. Se pun taieteii daca se folosesc, si se lasa 5-10 minute sa fiarba si taieteii, se pune verdeata si se stinge focul.




Se serveste cu smantana sau iaurt gros si un ardei iute, ca nu strica.
Pofta buna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails